سلام دوستان عزیزم .اگه در مورد خورش مورد علاقه ام ازم سوال کنند بعد از فسنجون به خورش بادمجون یا به قول قدیمی ها«مسمّا » رای می دهم .ولی همیشه با روغن زیادی که بادمجون وقت سرخ کردن جذب می کنه خیلی مشکل داشتم ولی با این روش خورش هم خوشمزه می شه هم رژیمی.

 


مواد لازم :

بادمجان :یک کیلو  و نیم

گوجه :یک کیلو

پیاز :یک عدد

گوشت خورشی :نیم کیلو

سیر :یک تا دوحبه

رب انار :۴ تا قاشق غذا خوری

روغن مایع  ونمک:به میزان لازم

طرز تهیه :

در  یک قابلمه ابتدا سیر رنده شده وپیاز خلال شده را در کمی روغن تفت می دهیم وبعدش گوشت ها را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم حالا حدود یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم ودر قابلمه را می گذاریم تا خوب بپزد . 

ابتدا می رویم سراغ بادمجان ها .باکمی روغن اونها را چرب می کنیم وروی سینی فری که از قبل چرب کردیم می چینیم وبه مدت حدود بیست دقیقه در طبقه وسط فر با بالاترین حرارت قرار می دهیم .البته از اونجایی که حرارت فر ها متفاوت هست به ان سر می زنیم ودر وسط کار اونها را زیر ورو می کنیم .

سپس سینی را از فر خارج می کنیم ووقتی که کمی حرارت بادمجون ها کم شد پوست بادمجون ها را می کنیم .خیلی به راحتی پوستش کنده می شه.

 حالا می رویم سراغ قابلمه، گوشت ها را از آن خارج می کنیم (حدود نصف استکان باید آب گوشت باقی مانده باشه )وگوجه ها را کف قابلمه می چینیم وبعد باد مجون ها و در آخر گوشت ها را می چینیم .(ترتیبش خیلی مهمه ).در این مرحله کمی نمک هم اضافه می کنیم .

 در قابلمه را می گذاریم تا حدود سه ربع گوجه ها آب بندازه وخورشتمون جا بیفته .ودر آخر هم رب انار را اضافه می کنیم که طعم اون کم بودن روغن را جبران می کنه و می گذاریم حدود یک ربع هم با رب بجوشه وسس اون غلیظ بشه .خورش ما آماده است به همین سادگی